20 décembre 2006

Le nombre de blogues continuera de croître

J'ai lu quelques articles qui disaient que le Gartner Group disait que la balloune de la blogosphère était sur le point de pêter. Évidemment, les journaux n'ont pas pu s'empêcher de publier des articles sur ce sujet (est-ce que je suis le seul à me dire qu'ils sont peut-être en conflit d'intérêt?).

MarketWatch nous nous explique que ce n'est pas tout à fait ça:
Contrary to some interpretations, Gartner Group analysts do not believe blogging is over. Blogging no more faces a demise than Facebook or MySpace, according to the senior analyst who was the source for last week's "blogging has peaked" story.
"The life span of the blogger is not that long," Daryl Plummer explained in an interview about his firm's annual "Predicts" report. "It's not that they come to hate blogging, it's just that their lives go in another direction or they lose interest in the subject. So they stop."
The same thing is true for social sites like Myspace, he said. "The number of unique visitors is declining. There is an explosion of interest when something is new, and then when it becomes the norm it settles down. The steady state is less than the peak," he said, and next year will be the year of "blogging saturation."
Plummer cautions businesses not to ignore blogs just because their growth may stabilize in 2007. "If you don't pay attention to blogs and community contributions, down the road you're going to be way behind the competition because you won't understand how to reach the customer, and they won't understand why you seem so out of touch."
La dernière ligne est super importante: si vous (les entrepreneurs) ne vous préoccupez pas des blogues et des communautés virtuelles, à terme vous allez vous retrouver derrière vos compétiteurs parce que vous ne comprendrez pas comment connecter avec vos consommateurs et ils ne comprendront pas comment ça se fait que vous êtes aussi déconnectés.

Merci à Maggie K. Fox pour le lien.

Technorati tags: , ,
Publier un commentaire